Nieuwe manier van contact met Jong JGZ: via het webportaal
Als ouder kun je op allerlei manieren contact met ons opnemen: via telefoon, mail en inloopspreekuren bijvoorbeeld. Fijn dat jullie ons zo goed weten te vinden!
Wat een nadeel kan zijn van de mailtjes en telefoontjes: ze komen niet altijd bij de juiste persoon terecht, of het duurt eventjes voor je een antwoord hebt. Daar hebben we nu wat op gevonden. We hebben het webportaal zo aangepast, dat je vanaf donderdag 5 juni via de tegel “contact met Jong JGZ” twee soorten vragen kunt stellen:
- Inhoudelijk: bijvoorbeeld over slapen
- Praktisch: bijvoorbeeld over je volgende afspraak, of over een locatie van Jong JGZ.
Wat houdt deze nieuwe functie in?
Je kunt de nieuwe functie zien als een chat die niet meteen wordt beantwoord. De berichten komen direct bij de juiste professionals terecht en zij reageren binnen twee werkdagen op jouw vraag.
Wat zijn de voordelen van deze nieuwe manier van contact?
Je kunt je vragen stellen wanneer het jou uitkomt, zonder vast te zitten aan onze openingstijden of de directe beschikbaarheid van een professional.
Daarnaast worden jouw vragen op deze manier geregistreerd in het dossier van jouw kind. Zo kunnen we precies zien wanneer je contact met ons hebt gezocht, waardoor we een completer beeld krijgen van je kind. Dat is handig om bijvoorbeeld in te schatten hoe lang een situatie duurt.
Hoe werkt de nieuwe manier van contact?
Stel je voor: je hebt vragen over het avondritueel en in slaap vallen van je baby. Voorheen belde of mailde je dan ons Contactcentrum. Zij gingen op zoek naar een jgz-professional die deze vragen kon beantwoorden. Vanaf juni gaat het zo:
- Je gaat naar het webportaal en kiest via ‘menu’ de naam van je kind.
- Je klikt op de nieuwe tegel ‘Contact met Jong JGZ’
- Daar kun je kiezen tussen 2 mogelijkheden:
- Vragen over algemene of praktische zaken zoals afspraken.
- Inhoudelijke vragen, bijvoorbeeld over slapen.
- Vragen over algemene of praktische zaken komen terecht bij het Contactcentrum, zij helpen je zo snel mogelijk verder.
- Inhoudelijke vragen komen direct terecht bij het jgz-team van jouw locatie.
- Wat voor vraag je ook hebt: we streven ernaar deze binnen twee werkdagen te beantwoorden.
